Methode Zwemschool van Tongeren

Onze methode is gebaseerd op de 2 oudste en eenvoudigste basisprincipes in opvoeding en onderwijs, namelijk:

Rust & Regelmaat

De regelmaat in de zwemlessen bereiken we door het hanteren van vaste uren voor de zwemlessen en nog belangrijker door het zoveel mogelijk inzetten van dezelfde instructeurs op vaste uren. Door deze manier van werken, ontstaat er een nauwe band tussen de kinderen, de ouders en de instructeurs. Wij leren de kinderen kennen en zijn hierdoor in staat de manier van lesgeven aan te passen aan het kind. Aan de andere kant leren de kinderen alsook de ouders ons kennen, en kunnen we door middel van overleg de verwachtingen uitspreken en bijstellen.

Ook zorgt deze regelmaat voor rust tijdens de zwemlessen en een stabiele basis waarin de kinderen zich veilig genoeg voelen om zich te ontplooien op hun eigen manier en eigen tempo. Tevens creëren we rust en veiligheid door het niet toestaan van toeschouwers tijdens de zwemles. Door het wegnemen van afleiding op de kant kunnen de kinderen zich concentreren op de lesgevers en hun omgeving. Dit verhoogt de veiligheid en de kwaliteit van de zwemles.

De kinderen krijgen 45 minuten actief les. Aansluitend mogen ze gezamenlijk 10 minuten onder toezicht spelen. Op deze manier hebben de kinderen iets om naar uit te kijken en zijn ze beter in staat om zich te concentreren tijdens de les. De laatste 5 minuten gebruiken we om gezamelijk op te ruimen, en is er ook ruimte om ons aan te spreken en vragen te stellen over de voortgang van uw kind.

Onze Zwemschool is een bedrijf waar de communicatie tussen de lesgevers eerstelijns is. Dit resulteert in een situatie waarin we allemaal op de hoogte zijn van de behoeften van de kinderen en gemaakte afspraken.

Hoewel we allemaal verschillen in karakter en aanpak staan onze neuzen dezelfde kant op. We delen dezelfde visie en dragen deze op onze eigen manier uit.